CASE (360º): Van winkelvloer tot social media activatie

360º CASE: Van winkelvloer tot social media activatie

360: Gazelle in Zuid-Korea

Case
Fietsen is Gazelle! Sinds de eerste fiets in 1899 de werkplaats verliet, is dit bedrijf niet meer weg te denken uit het Nederlandse landschap. Niet vreemd, dus, dat het sponsor is van de sporters van TeamNL. In aanloop naar de Winterspelen van 2018 was het zaak om dit extra onder de aandacht te brengen. De uitdaging was een ‘one-size-fits-all’ video-oplossing voor de fysieke en online wereld. Het antwoord: 360* video.

Samen met Helden Media ontwikkelden we een 360* VR Experience. Hierin fietste Olympisch kampioen Dorian van Rijsselberghe dwars door Pyeongchang, langs alle relevante plekken voor TeamNL. Hij verkende het lokale eten, de tradities en testte het ijs voor de schaatsers. Dit deed Dorian uiteraard allemaal op een nieuwe Gazelle CityGo fiets.

Productie
Eind 2017 reisden we af naar Pyeongchang, Zuid Korea. Het team, bestaande uit een regisseur, cameraman, klant, Dorian en CityGo fiets, filmde in vier dagen een achttal scenes in de stad en de Olympische arena’s.

Met dank aan een lokale producer, werd de taalbarrière geslecht. Andere uitdagingen ter plekke, waren het schieten van bewegende shots en Dorian veilig op de fiets houden in een miljoenenstad.
In de montage lag het accent vooral op verrijking van de beelden, middels (3D) motion graphics.

Delivery
De VR-experience werd gelanceerd tijden de officiële presentatie van TeamNL in januari van 2018. De atleten konden met een VR-bril op vast proeven aan de Koreaanse sfeer. Daarnaast is de VR-film ontsloten in Gazelle winkels in het hele land en via social media beschikbaar gesteld. Het resultaat is dus een meeslepende ervaring die op elke platform kan worden ingezet.

Per platform verschillen de accenten. Zo is er voor social media een laag met 3D elementen toegevoegd, voor gamification. Deze elementen vormen een antwoord waarmee de oplettende kijker een prijs kan winnen. Zo is de video, naast informatief en onderhoudend, ook activerend. De doelen voor online traffic en engagement werden binnen 2 dagen bereikt. Missie geslaagd.

Bekijk hier de Facebook activatie: https://www.facebook.com/KoninklijkeGazelle/videos/1764466496939248/

Bekijk hier de making of: https://vimeo.com/261975767

Advies nodig over een 360º activatie? 

Neem contact met mij op voor gratis advies (via 06 – 53552458 of nynke@bocavista.nl). Ik help je graag, Nynke